Senin, 23 November 2015

Ayurveda Healing - Perkara Asas

Ayurveda Healing - Perkara Asas

Teknik Ayurveda Healing kejuruteraan sekitar prinsip asas bahawa setiap orang yang hidup penuh dengan mereka keupayaan untuk hidup yang panjang yang sihat dan bermakna yang bebas daripada penyakit dan kelainan.

Sesungguhnya, badan manusia telah membangunkan satu sistem yang mantap untuk mempertahankan dirinya daripada penyakit, tetapi kita juga sering meletakkan diri kita dalam situasi di mana keseimbangan semulajadi badan kita terjejas, seterusnya mengurangkan pertahanan semula jadi kita.

Ayurveda adalah salah satu sistem paling kuno perubatan yang diketahui oleh manusia, tetapi tujuannya pergi lebih mendalam daripada hanya mengekalkan kesihatan badan kita. Ia mengajar pengamal bahawa kesihatan yang baik adalah keseimbangan kekuatan antara badan fizikal, minda, dan roh, serta bagaimana setiap perkara-perkara berinteraksi dengan tenaga bumi.

Semua yang berlaku kepada seseorang secara semula jadi akan memberi kesan kepada semua orang yang lain, dan ini adalah sebab mengapa bakinya mesti dikekalkan melalui satu sistem hidup yang sihat. Walaupun hubungan antara tenaga asas adalah sama antara orang-orang individu, penyembuhan Ayurveda hanya boleh berjaya jika kedua-dua pesakit dan pengamal masukkan ke dalam proses terapi dengan pemahaman bahawa setiap rawatan individu akan menjadi unik, sama seperti fikiran setiap orang adalah unik.

Rawatan ini hanya mempunyai banyak yang perlu dilakukan dengan terapi yang sebenar seperti yang berlaku dengan mengubah keadaan fikiran yang anda tinggal dengan, dan cara yang anda pengalaman dunia.

Pelajar sistem penyembuhan Ayurveda pergi untuk menjalani kehidupan dengan daya hidup yang memuncak apabila mereka mendapatkan pemahaman yang lebih benar dan teliti apa yang dimaksudkan mestilah seimbang dengan diri sendiri. Anda keluar untuk hidup dalam keadaan perintah ke atas kewujudan anda sendiri. Bukan semata-mata menjadi sebahagian daripada dunia anda dilahirkan ke dalam, anda rasa suatu perasaan baru kuasa, dan perasaan yang baru bahawa anda berada dalam kawalan di dunia dan segala isinya.

Penyembuhan Ayuveda boleh mengajar kita perkara-perkara yang mempunyai banyak persamaan dengan banyak daripada apa yang kita tahu tentang sifat sebab dan akibat. Terlalu ramai orang yang menderita dengan keadaan dalam kehidupan tanpa pernah memahami punca sebenar di belakang mereka.

Sistem perubatan bertujuan untuk menggalakkan pemahaman tentang bagaimana badan berfungsi, bukan hanya menawarkan rawatan untuk gejala yang mungkin pernah benar-benar hilang.

Kebanyakan orang yang dilahirkan ke dunia yang agak sihat, dan anda yang sebenar sehingga sehingga titik apabila mereka mula membuat keputusan hidup yang mengubah keupayaan tubuh mereka kekal kukuh. Dengan melihat ke dalam, kita boleh menganalisis pilihan yang telah kami lakukan yang membawa kepada negeri ini bahawa kehidupan kita berada, supaya kita dapat berbuat lebih banyak untuk mengubah diri kita sendiri untuk kebaikan.

Ia cuma memiliki banyak yang perlu dilakukan dengan terapi seperti yang berlaku kira-kira kuasa dan peningkatan diri. Dengan masa, ia akan menjadi lebih mudah untuk melihat Ayurveda sebagai satu cara berfikir mereka harus hidup setiap hari, bukan hanya apabila diminta setiap kali anda berlaku kepada memerlukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar