Senin, 23 November 2015

Berpeluh Menyembuhkan - Memilih Penyelesaian Terbaik Untuk Masalah Anda

Berpeluh Menyembuhkan - Memilih Penyelesaian Terbaik Untuk Masalah Anda

Berpeluh adalah satu proses badan yang normal. Itu adalah fakta. Ia adalah cara badan untuk excreting bahan buangan yang berlebihan dalam badan untuk mengelakkan pengumpulan toksin dan kekotoran. Dengan cara lain, ia juga merupakan salah satu proses penyejukan badan. Maksudnya ia adalah satu cara badan akan sejuk sendiri semasa keadaan yang sangat panas untuk mengelakkan tubuh daripada 'lebih pemanasan. Semua orang berpeluh, tetapi bukan dengan cara yang sama. Ada yang tidak berpeluh dan ada yang berpeluh banyak.

Mereka yang tidak berpeluh pengalaman keadaan yang dipanggil anhidrosis, manakala mereka yang berlebihan berpeluh mempunyai hiperhidrosis. Orang yang mempunyai anhidrosis tidak mengadu tentang keadaan mereka. Ia biasanya orang-orang yang mengalami hiperhidrosis yang mempunyai banyak untuk mengatakan mengenai keseluruhan keadaan. Hiperhidrosis bukan satu keadaan yang jarang berlaku. Ironinya, terdapat ramai orang yang akan melalui ini, namun kerana malu, mereka tidak meminta bantuan. Tetapi ini adalah apa yang membuat masalah yang sukar untuk mendiagnosis.

Jika anda mempunyai hiperhidrosis, atau jika anda akan melalui ini, maka anda tidak perlu menjadi mengaibkan sama sekali. Anda bukan sahaja orang yang akan melalui ini. Terdapat anggaran 3% rakyat Amerika daripada keseluruhan penduduk yang mengalami ini. Menerima kebenaran bahawa anda mengalami keadaan ini hanya akan membantu anda di jalan raya untuk merawat diri anda dari keadaan ini lebih awal. Terdapat banyak ubat untuk peluh berlebihan yang boleh didapati. Teruskan membaca untuk mengetahui apa yang mereka.

Berpeluh penawar sama ada boleh diklasifikasikan sebagai kaedah semula jadi atau buatan. Tetapi sebelum anda pergi dan memilih penawar yang anda fikir adalah untuk anda. Penyelesaian yang pertama untuk peluh berlebihan adalah dengan menjadi khusus mengenai kebersihan diri anda. Mandi setiap hari akan membantu menjaga bau busuk dan peluh jauh. Gunakan sabun deodoran juga. Selepas pengeringan kira selepas mandi, satu lagi penyelesaian popular untuk peluh berlebihan adalah dengan menggunakan semburan antiperspirant, serbuk, losyen atau krim. Pilih produk dengan aluminium klorida. Sebatian kimia membantu mencegah peluh daripada pecah melalui permukaan kulit. Ia sebenarnya blok peluh.

Masih terdapat banyak peluh penawar lain yang boleh anda lakukan. Anda juga boleh minum teh sage, sebagai bijaksana kononnya penawar semula jadi untuk hiperhidrosis. Satu perkara lain yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan berpeluh adalah dengan memilih pakaian yang betul. Memilih pakaian yang ringan dan mereka yang diperbuat daripada bahan kapas. Sesuatu yang bernafas yang baik manakala serat sintetik seperti nilon adalah perlu dielakkan. Kehilangan berat badan adalah langkah yang baik. Terutama bagi mereka yang agak berat badan berlebihan. Mereka yang mempunyai lebih banyak lemak di dalam badan mereka berpeluh lebih.

Jika semua ini tidak bekerja untuk anda, maka ia adalah masa yang tinggi anda mempertimbangkan mempunyai suntikan Botox atau menjalani pembedahan. Suntikan botox memberikan kelegaan cepat, tetapi dalam jangka masa panjang, kesan hilang. Jika Botox tidak akan mengurangkan untuk anda, oleh itu pembedahan adalah jawapannya. Walaupun terdapat risiko yang terlibat, kesan pembedahan adalah kekal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar