Senin, 23 November 2015

Pemulihan Home Untuk kuku jari kaki Kulat - Kulat kuku Berkesan Rawatan Asli

Pemulihan Home Untuk kuku jari kaki Kulat - Kulat kuku Berkesan Rawatan Asli

Kedua-dua di kuku jari dan di kuku kaki jangkitan disebabkan oleh kulat adalah perkara biasa. Kulat kuku adalah disebabkan oleh sekumpulan kulat dipanggil dermatophytes. Jangkitan kulat ini juga dikenali dengan nama onychomycosis. Biasanya kulat tumbuh di permukaan kuku kaki dan memakan keratin yang merupakan permukaan kuku jari kaki kerana sebab ini ini jangkitan kulat yang sangat berbahaya. Terutamanya jangkitan kulat menjangkiti kedua-dua jari kaki. Mereka adalah jari ibu jari kaki dan jari kaki yang kecil. Oleh kerana kulat kuku jari kaki terdapat perubahan warna dan Kecacatan kuku. Ia mungkin disebabkan oleh keturunan juga. Ia adalah penyakit berjangkit supaya mengelakkan datang dalam hubungan dengan orang yang dijangkiti.

Beberapa gejala penting dalam kulat kuku jari kaki adalah perubahan pada warna kuku terjejas. Warna kuku yang terjejas berubah kepada kuning atau coklat. Beberapa kali ketebalan bertambah kuku dan ia menjadi sangat sukar dan menyakitkan untuk memakai kasut. Terdapat pengumpulan sampah berbau busuk di bawah kuku.

Antara punca-punca yang penting kulat kuku jari kaki adalah jangkitan dari kawasan lembap seperti gimnasium awam, gerai-gerai pancuran atau kolam renang. Jangkitan di kuku jari kaki yang boleh merebak dari satu kaki yang lain dan juga untuk bahagian-bahagian badan yang lain juga. Ia juga disebabkan oleh kasut yang ketat dan pakaian dalam yang ketat. Sebab-sebab lain yang menyumbang kepada puncanya mungkin tahap Ph yang tidak normal kulit. Ia juga boleh disebabkan kerana tidak pengeringan kira kaki selepas senaman atau mandi dan juga atas kerana kekebalan berkurangan.

Beberapa ubat yang penting untuk merawat jangkitan kaki kuku rumah.

1. Listerine mencuci mulut juga sangat berkesan untuk merawat kulat kaki kuku. Pastikan jari kaki anda dalam ubat kumur Listerine. Kuku anda sihat akan kerana daun antiseptik yang kuat.

2. Dalam usaha untuk melawan kulat teh minyak pokok adalah sangat berkesan kerana ia adalah semula jadi racun kulat antiseptik dan kuat. Anda perlu memohon dicairkan minyak pokok teh untuk kuku kaki yang dijangkiti atau anda juga boleh meletakkan beberapa titik minyak pokok teh di kaki yang dijangkiti dan gosok dengan teliti.

3. Beberapa langkah berjaga-jaga dan perlindungan adalah sangat perlu untuk mengurangkan gejala ibu jari kaki yang terjejas. Anda mesti memakai sarung kaki kapas, sarung kaki jika anda adalah lembap kemudian segera mengambil kira dan keringkan kaki anda kemudian memakai stoking segar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar